Engageret personale

Behagelige omgivelser

Høj kvalitet

Hvad er veneers/porcelænsfacader?

Veneers, som hedder porcelænsfacader på dansk, er en ultratynd skal af porcelæn, som påsættes dine tænder for at opnå et smukt og naturligt resultat. Porcelænsfacader kan forbedre farven, formen og funktionen af dine tænder, og er en populær løsning til at opnå det eftertragtede Hollywood-smil.

Kontakt os på 69 91 28 31 eller udfyld vores kontaktformular og bestil tid til en gratis konsultation, hvor du kan høre mere om mulighederne for porcelænsfacader.

Tandlægerne og tandplejerne I Hvidovre nær København, Rødovre og Vanløse

Forskellen på porcelænsfacader/veneers og plastfacader

Både porcelæns- og plastfacader har til formål at forbedre udseendet af dine tænder. Valget mellem porcelæns- og plastfacader afhænger af forskellige faktorer, såsom tændernes form, farve, udstrækning af misdannelser i emaljen/dentinen, afstanden mellem tænderne, modstående tænder, personlige præferencer, og hvor i munden facaden skal sidde.

Desuden er også forskel i pris, da plastfacader har en kortere levetid pga.risiko for slid, misfarvninger og fraktur. Porcelænsfacader er dog mere holdbare, da de er stærkere og kan give et mere naturtro udseende sammenlignet med plastfacader. Porcelænsfacader er glattere og bliver ikke misfarvet, da det er en homogen restaurering.

Hvem er bedst tjent med facader?

Ved en gratis konsultation hos Hvidovre Tandklinik vil du blive informeret nøje om muligheden for denne behandling, om behandlingen egner sig specifikt til dig eller om der kan være andre alternativer til netop din tilstand. Alternativer til porcelænsfacader/veneers er plastfacader eller tandkroner. Og så vil du blive informeret om prisen på behandlingen og få et skriftligt prisoverslag.

Om det bliver porcelænsfacader der er den rigtige behandling afhænger af, om du er født med for små tænder, om dine tænder er rodbehandlede, om du har en misdannelse i emaljen/dentinen, afstanden til nabotænderne, de modstående tænders tilstand, dit bid (om du har et normalt bid/ligbid/overbid/underbid), om du har brug for tandregulering osv.
Alt dette bliver nøje kontrolleret og undersøgt inden den rigtige behandling foreslås.

Ring mig op

Du er altid velkommen til at skrive til os, hvis du skal bestille en tid eller har et spørgsmål. Så ringer vi dig op hurtigst muligt.

Contact Us

Priser på veneers/porcelænsfacader

Porcelænsfacader/veneers er en investering i dit smil og selvtillid. Prisen for en porcelænsfacade starter fra 6.200 kr. – 6.995 kr.

Plastfacader er en mere budgetvenlig løsning, der starter fra ca. kr. 2.500,- pr. tand.

Hvidovre Tandklinik tilbyder en gratis beskyttende skinne ved betaling af hele beløbet forud, som forhindrer tænderskæren i søvne og beskytter dine facader.

Flotte og naturtro porcelænsfacader

For at give den bedste behandling og opnå det flotteste resultat samarbejder vi med nogle af de mest eksklusive tandteknikere, der kan fremstille de flotteste og mest naturtro porcelænsfacader/veneers.

Med vores porcelænsfacader opnår vi den nødvendige dybde i farven tættest på tandkødet, mens facaden får en mere naturlig og translucent udtryk ved kanten, så den ser så naturlig ud som muligt. Farven bliver tilpasset din hudfarve, de øvrige tænders farve og dit smil. Vi kommer til at kigge på en farveskala, hvor du kommer til at være medbestemmende for, hvilken farve dine porcelænsfacader/veneers kommer til at få

Hvordan foregår behandlingen med veneers/porcelænsfacader?

Behandlingen med porcelænsfacader foregår over to besøg med cirka 10 dages mellemrum.

Først beslibes dine tænder, og der tages et aftryk, som sendes til et dentallaboratorium. Imens vil dine tænder blive udstyret med midlertidige plastfacader, som dækker det beslebne område så dine tænder ser normale ud. Når de endelige porcelænsfacader er klar kommer du til klinikken, hvor vi fjerner de midlertidige plastfacader og cementerer porcelænsfacaderne på dine tænder under et opfølgende besøg.

Hos Hvidovre Tandklinik er din tryghed og tilfredshed vores højeste prioritet. Vi vil altid gennemgå behandlingen med dig grundigt og sikre, at du er godt informeret om fordele, ulemper og eventuelle alternativer.

Gør det ondt at få lavet veneers/porcelænsfacader?

Behandlingen udføres under lokalbedøvelse, hvilket sikrer en smertefri oplevelse. Hvidovre Tandklinik tager tandlægeskræk alvorligt og træffer alle nødvendige forholdsregler for at gøre din behandling så behagelig som muligt.

Komplikationer efter behandlingen

Efter behandlingen med porcelænsfacader er der generelt få komplikationer, da vi hos Hvidovre Tandklinik kommer hele vejen rundt om dit specifikke tandsæt.

De få komplikationer kan være lidt kuldefølsomhed, men som forsvinder når de rigtige porcelænsfacader bliver cementeret fast på tænderne.

Åbningstider

mandag8:00 — 17:00
tirsdag8:00 — 17:00
onsdag8:00 — 17:00
torsdag8:00 — 19:00
fredag8:00 — 17:00
lørdagLukket
søndagLukket

Kontakt os og hør mere

Har du nogensinde drømt om at have det perfekte, fejlfrie smil, der får folk til at stoppe op og beundre dit skinnende tandsæt? Hvidovre Tandklinik er her for at gøre din drøm til virkelighed! Vi tilbyder nu behandling med porcelænsfacader; en holdbar og æstetisk flot løsning, der kan give dig det Hollywood-smil, du altid har drømt om.

Contact Us

Vi er medlem af

Tandlæge Hvidovre, København er medlem af Tandlægeforeningen
Tandlæge Hvidovre, København, er medlem af selskabet for protetik, funktion og teknologi
Tandlæge Hvidovre, København er medlem af selskab for tand mund og kæbe kirugi
Tandlæge Hvidovre, København, er medlem af Dansk Selskab for Oral Implantologi

Følg vores arbejde på Facebook

Vi opdaterer jævnligt vores facebookside med nyheder og små historier fra dagligdagen her på klinikken.
Du skal være velkommen til at følge os.