Dit første besøg

Første gang du kommer hos Hvidovre tandlæge, bruger vi ekstra tid på at lære dig og dine tænder bedst muligt at kende. Du vil blive modtaget af tandlægen, og der vil være god tid til at I sammen kan snakke om dine forventninger og behov, og til at du kan lære os at kende, og omvendt. At vælge behandler er ofte et spørgsmål om kemi og tillid.

Du må meget gerne komme 10 minutter før aftalt tid, så vi kan få registreret alle dine oplysninger i journalsystemet. Hvis du tager medicin må du meget gerne skrive navne og dosis ned til os.  For at registreringen kan ske hurtigt og rigtigt, bedes du medbringe gyldigt sygesikringsbevis, samt evt. helbredskort, hvis du får tilskud til tandbehandling.

Behandlingsplan:

Hvidovre Tandklinik har som mål, at alle klinikkens patienter får et overblik over, hvad der er i deres mund. Om hvad der venter dig i fremtiden af behandlinger og udgifter? Hvad skal forebygges eller behandles nu og hvordan? Hvorledes kan du selv gøre en indsats og forhåbentlig spare både tænder og penge? Hvordan kan du få tilskud ogevt. finansiering.

Nogle patienter vil have behov for en stor behandlingsplan og andre blot en lille instruktion ved et almindeligt eftersyn. Det er tandlægen, der på grundlag af en undersøgelse og røntgenbilleder informerer dig om lige netop dine behov og muligheder.

Informationen indeholder en vurdering af dine tænder og din tyggefunktion. Der tages stilling til, hvad der efter optimal faglig vurdering bør forebygges eller behandles. Hvornår der skal handles, hvorfor, hvad det koster, hvad de forskellige grupper inden for Sygeforsikring Danmark giver i tilskud, og evt. hvor lang tid det vil tage. Endvidere får du alternative behandlingsmuligheder.

Læs også mere om tilbuddet om behandling med Invisalign i København

Betalingspolitik:

Vi afslutter, med mindre andet er aftalt, regningen efter hvert besøg. Denne skal betales i receptionen med Dankort eller kontant.

Udeblivelse til behandling:

Vi er rigtig kede af når folk udebliver til aftalte tid, da det er meget bekosteligt for klinikken, og da andre kunne have brugt tiden. Derfor er vi nødsaget til at tage et udeblivelsesgebyr, som er understøttet og fastsat afsygesikringsoverenskomsten §21, hvor grundsatsen er 243 kr. for tider op til 30 min. Herefter faktureres yderligere 229 kr. pr. påbegyndt 15 min., dog maksimalt op til 60 min.

Dvs. det maksimale udeblivelsesgebyr kan blive 701 kr. hvis man udebliver til en times behandling.

Er man nødsaget til at melde afbud, skal dette foregå i så god tid som muligt. Har man tid samme dag skal afbuddet registreres mellem kl. 8.00-8.30, da vi så har en chance for at give andre tiden. Senere afbud registreres som en udeblivelse.

Ring til Hvidovre Tandklinik på 36 75 12 23

Udfyld formularen, hvis du har brug for en tandlægetid. Vi vender tilbage hurtigst muligt.