Har du en knækket tand?

Hvis din tand er knækket, så opfordrer vi dig til at kontakte tandlægerne så hurtigt som muligt, så kan vi minimere risikoen for, at det bliver værre. På denne side kan du læse om knækkede tænder og hvad du kan gøre.

Knækket tand

En knækket tand kan forårsages af flere årsager. En skade på en tand kan komme som et resultat af et traume. Det kan være, hvis du eksempelvis har bidt tænderne hårdt sammen, fået et slag i hovedet eller fået et stød, kan det udløse traumer i dine tænder. Hos Hvidovre Tandklinik kan vi hjælpe dig med en eller flere knækkede tænder.

Har du et skævt bid, kan vi hjælpe dig af med dine skæve tænder via Invisalign, som er en velrenommeret metode til tandregulering. Læs mere om Invisalign og pris på Hvidovre Tandklinik.

Jeg har en knækket tand, hvad skal man gøre?

Hvis du har knækket en tand? Så skal du kontakte Hvidovre Tandklinik. Vores omsorgsfulde tandlæger yder en akut og kosmetisk behandling, som giver mening for dig og din situation – samtidig får vi dit smil i topklasse.

Kontakt Hvidovre Tandklinik for en konsultation. Det gør du ved at ringe på telefon 3675 1223 eller sende en e-mail på kontakt@hvidovre-tk.dk.

Behandling af knækket tand

Hvis vores tandlæger vurderer, at din tand let kan knække, udskiftes sølvfyldningen til en plastfyldning eller krone. Det er med til at sikre, at du undgår et brud på tanden. Der kan på den måde bibeholdes så meget af den sunde tandsubstans som muligt.

Pris på behandling af en knækket tand

Pris på behandling af knækkede eller en knækket tand varierer fra patient til patient idet alle situationer er forskellige. Ved en konsultation kan vi vurdere den enkelte patients situation, hvilket er derfor vi ønsker at få dig ind til en tandtid. Vores tandlæger vil ærligt fortælle dig om de muligheder du har, hvorefter du kan tage stilling til behandlingsmulighederne. Du kan se vores priser på andre behandlinger her.

Dækker min forsikring behandlingen af en knækket tand?

Hvis din forsikring dækker en knækket tand og du tilfældigvis har knækket en tand, så er det jo kun en god forsikring. Vi kan ikke besvare om din forsikring rent faktisk gør dette. Det skal du høre din forsikring omkring.

Er du medlem af Danmark (forsikring), så kan det godt være de kan dække noget af prisen for behandling. Alle behandlinger har hver deres priser, og priserne variere alt afhængigt af situationen.

Kontakt Hvidovre Tandklinik for en konsultation. Det kan du gøre ved at ringe på telefon 3675 1223 eller sende en e-mail på kontakt@hvidovre-tk.dk.

Jeg har knækket en flig af min tand, hvad kan jeg gøre?

Hvidovre Tandklinik har erfaring med at behandle knækkede tænder, skæve tænder, manglende tænder og meget mere. Du kan derfor trygt bestille tid hos Hvidovre Tandklinik, således du kan komme til et tandeftersyn af dit tandsæt.

Hvis der er knækket en flig af din tand, så vil vi se på omfanget af den knækkede tand, og tale med dig om dine muligheder. Det er forskelligt fra patient til patient, hvad der skal til af behandling. I nogle tilfælde skal der blot tilslibes.

Knækket tand grundet hul i tanden

Hvis man har et hul i tanden, og noget af tanden knækker af som følge af dette. Så kalder man det for et caries-angreb, hvor tanden knækker eller smuldrer af. Dette skyldes at hullet i tanden har nedbrudt emaljen og svækket tanden indefra. Tandlægerne på Hvidovre Tandklinik kan hjælpe dig med at finde den rette behandling på dette problem. Behandlingen vil ofte enten være en kronebehandling eller plastfyldning.

Min tand er knækket ved roden

Hvis du har knækket en tand ved roden, så skal vi have dig ind til en konsultation, så vi kan vurdere omfanget. Når en tand er knækket ved roden er det meget vigtigt du kommer ind så hurtigt som muligt, så vi kan tjekke om der er gået betændelse i dit tandkød eller andre sværere problemer, som kan forårsage alvorlige tand- og mundsygdomme. Vi fortæller dig altid ærligt omkring omfanget af, hvad der skal til af behandling, samt hvilke behandlingsmuligheder, der må være.

Kontakt vores tandlæger hos Hvidovre Tandklinik for en konsultation. Det gør du ved at ringe på telefon 3675 1223 eller sende en e-mail på kontakt@hvidovre-tk.dk.

Har du tænder i risiko for at knække?

Du kan have flere tænder, som er i risiko for at knække. Disse tænder er som reelt i svækkede tænder, som i en eller anden grad skal have en vis mængde forsigtighed. Mange  tænder bliver svækket efter en rodbehandling, hvorfor der ofte sættes en krone på tanden.

Det forlænger levetiden betragteligt, og er noget vi anbefaler som tandlæge i Hvidovre nær København.

Tænderne kan knække som følge af et såkaldt træthedsbrud. Knækkede tænder kan ske på grund af små udvidelser og sammentrækninger, grundet ældre sølvfyldninger.

Jeg har ingen smerter ved knækket tand

Hvis du slet ingen smerter har ved en knækket tand, så kan det betragtes som positivt, men det kan også tyde på skade i nerven. Vi ser derfor helst, at du kommer ind til en konsultation hos vores søde og professionelle tandlæger på Hvidovre Tandklinik, så vi er sikre på, at der ikke er noget alvorligt galt. Det ønsker vi, så der ikke opstår større tandproblemer og farlige tandsygdomme.

Har du en knækket tand, kan du kontakte Hvidovre Tandklinik for en konsultation. Det kan du gøre ved at ringe på telefon 3675 1223 eller sende en e-mail på kontakt@hvidovre-tk.dk.