En snorkeskinne virker!

Døjer du og dine omgivelser med snorken? Så er der godt nyt.
Snorken kan nemlig behandles – også uden kirurgisk indgreb eller brug af iltapparat, som ellers i mange år har været de gængse metoder. Med en snorkeskinne kan du skåne dig selv og din familie for generne i forbindelse med snorken.

Både snorken og søvnapnø kan i mange tilfælde afhjælpes ved at sove med en snorkeskinne, som du kan få lavet her hos din tandlæge i Hvidovre.
Skinnen hedder en OSS-skinne og bliver specialfremstillet til hver patient.
Vi tager et aftryk af dine tænder her på klinikken og sender det til Elysee Dental, som får skinnen fremstillet.

Du kan få en tandlægetid på 36 75 12 23, hvis du har problemer med snorken og gerne vil finde ud af, om en snorkeskinne er det rette valg for dig.

Hvad er en snorkeskinne?

En snorkeskinne fungerer således, at den afhjælper snorke- og søvnproblemer. Skinnen bidrager til en bedre iltgennemstrømning i svælget, hvilket sikrer dig selv og dine omgivelser en bedre nattesøvn.

Dårlig søvn hænger sammen med andre sygdomme, så det er vigtigt at prioritere at få sovet godt og nok. Ofte hænger snorken og søvnapnø sammen, og det er derfor vigtigt at gøre noget ved problemet. En snorkeskinne er en behandling, der ikke kræver kirurgisk indgreb. Og det er derfor en løsning uden risici, men som samtidig er effektiv.

Tandlægerne og tandplejerne I Hvidovre nær København, Rødovre og Vanløse

Hvad er snorken og hvorfor kan det være et problem?

Antallet af mænd og kvinder, der snorker, er hhv. 40% og 30%.

Årsagen til snorken findes i afslapningen af musklerne i halsen/svælget. Afslapningen i disse muskler får det bløde væv til at vibrere når man trækker vejret, hvilket frembringer snorkelyden.

Hos 30-50 % er snorken desuden et symptom på søvnapnø, som i nogle tilfælde kan føre til en alvorlig medicinsk tilstand.

Snorken kan være et symptom på søvnapnø som en snorkeskinne kan hjælpe dig med

Ved søvnapnø forekommer der afbrydelser i vejrtrækningen under søvnen, hvilket sætter kroppen i en alarmtilstand.
Denne alarmtilstand stresser kroppen, fordi lungerne ikke får nok ilt, og resulterer i en (delvis) opvågning op til 50 gange i timen.

Lider man af søvnapnø, sover man derfor ofte meget uroligt. Man kan bl.a. svede meget under søvnen og opleve, at man ofte skal på toilettet i løbet af natten.

Resultatet er ofte, at man lider af morgenhovedpine, træthed, manglende energi og at man kan være mere irritabel i dagtimerne.
I slemme tilfælde kan søvnapnø føre til øget risiko for højt blodtryk, forhøjet kolesterol-niveau og andre sygdomme, der kan lede til diabetes type 2 (sukkersyge).

Snorkeskinne hos Hvidovre Tandlæge Tandklinik