Hvidovre-Tandklinik-kan-lave-en-plastfyldning-hvis-du-har-hul-i-tand

Har du fået hul i tanden? Få en plastfyldning hos Hvidovre Tandklinik

Sundhedsstyrelsen besluttede i 2008, at det kun er plast, der er tilladt som fyldningsmateriale i tænder. Hos din tandlæge i Hvidovre bruger vi altid de mest sikre og moderne behandlingsmetoder.

Du kan kontakte os, hvis du har et eller flere huller i tænderne eller har problemer med en gammel fyldning.

Plast er det mest brugte materiale til at lave tandfyldninger

I 2008 besluttede Sundhedsstyrelsen, at det kun er plast, der er tilladt som fyldningsmateriale i tænder. Det betyder at sølvamalgam, som ellers har været brugt i mange år, ikke længere må anvendes. Vi laver udskiftning af sølvfyldninger til en fair pris.

Udover den miljømæssige fordel, at plast ikke indeholder tungmetaller (som er at se i sølvfyldninger), og der derved ikke udledes usunde materialer i naturen, så undgår du, som patient også bivirkninger ved kviksølvforgiftning.

Kosmetisk er plastfyldninger også meget bedre, da vi kan opbygge tanden, så den ligner en almindelig tand. Slidte tandhalse kan oven i købet behandles, uden at vi skal bore. Plastfyldninger fås i mange farvenuancer, hvilket sikrer altid et flot resultat.

Læs også om tandregulering via Invisalign, der er en moderne måde at rette tænder på uden en fastsiddende bøjle.

Har du hul i en tand? Book en tid til at få lavet en plastfyldninger til en fair pris

Har du en eller flere huller? Så vil vi anbefale dig at kontakte Hvidovre Tandklinik, som kan hjælpe dig med at lave plastfyldninger ved dine huller. Har du derimod brug for en udskiftning af plomber til en fair pris? Så kan vi også hjælpe dig. Kontakt Hvidovre Tandklinik på telefon 3675 1223, hvis du har et eller flere huller i tænderne eller har problemer med en gammel fyldning.

ring-og-bestil-en-tid-hos-Hvidovre-Tandklinik

Hvad koster plastfyldninger?

Har du brug for at få lavet en plastfyldning på grund af hul i tand eller skyldes det en udskiftning af sølvplomber? Så vil vi anbefale dig at ringe til Hvidovre Tandklinik og bestille en tid, så vi kan få løst dit problem.

Vi vil gerne have mulighed for at vurdere, hvor omfattede en plastfyldning/plastfyldninger vi skal lave. En plastfyldning koster typisk mellem 995 kr. og 1.695 kr. Det afhænger af, om din kindtand er stor eller lille samt hvor mange flader, der er tale om.

Du er velkommen til at gå ind på siden priser. Her kan du se en oversigt over vores plastfyldninger. Kontakt os enten via vores kontaktformular, e-mail [email protected] eller på telefon 3675 1223.

Få en plastfyldning – en skånsom løsning med mange tilpasningsmuligheder

Hvis der er huller i tænderne eller en gammel fyldning er gået i stykker, laver vi som regel reparationen med en plastfyldning. Disse plastfyldninger er tandfarvede, så det vil være vanskeligt, at se, at tanden er blevet behandlet.

En anden fordel ved at bruge plastfyldninger er, at de kan hæfte steder, hvor amalgamfyldningerne ikke kunne, da plastfyldningen binder sig kemisk til tanden, og er derved “tandbesparende”. Dette betyder, at det kun er nødvendigt at fjerne det væv, som er angrebet af caries.

Kontakt tandlægerne i Hvidovre via kontaktformularen, på e-mail [email protected] eller på telefon +45 3675 1223.

Udskiftning af gamle sølvplomber

Tidligere var plastfyldninger ikke lige så stærke som amalgamfyldninger, men plastmaterialet som bruges i dag, har udviklet sig til nu at være lige så stærk, som de gamle sølvplomber. Derfor er der nu mange mennesker, der ønsker at få udskiftet de gamle, grimme amalgamfyldninger med nye plastfyldninger.

Udover det kosmetiske, så ønsker andre at skifte de gamle sølvfyldninger ud grundet mistanke til kviksølvforgiftning. Der kan være en række gener forbundet med kviksølvforgiftning og dem kan man med god sandsynlighed blive fri for, ved at udskifte de gamle fyldninger med nye plastfyldninger.

Prisen for ikke at udskifte gamle sølvplomber (plomber af amalgam) kan gå hen at blive en dyr fornøjelse. Det er derfor meget vigtigt at få kontrolleret og eventuelt udskiftet de gamle sølvfyldninger, da de kan forårsage skader på tanden i form af revner eller frakturer, som kan føre til tandrodsbetændelse. Udskiftning af gamle sølvplomber er derfor en god investering i dit velbefindende og i din fremtidige pengepung. Vi foretager fjernelse og udskiftning af de gamle plomber af amalgam, så du ikke skal undergå med symptomer fra det giftige sølv.

Ring og fortæl tandlægerne om din situation, så kan vi finde ud af, hvad det koster når du kommer forbi til et tandeftersyn. Prisen afhænger af, hvor mange fyldninger, som skal laves om og, hvordan dit tandsæt er udformet. Kontakt os enten via vores kontaktformular, e-mail [email protected] eller på telefon 3675 1223.

Få-lavet-en-plastfyldning-hos-Hvidovre-Tandklinik